23 Aralık 2007 Pazar

Bayramın Ardından

Bu bayramda da İzmir’deydik, Ankara’ya gidemedik ama güzel bir bayram geçirdik. Ailemizden uzaktaydık ama akrabalarımız ve arkadaşlarımızla beraber olma şansımız oldu.
Tatilde bol bol dinlendik ve gezdik. Benim için bayram telaşı arife günü mutfakta başladı, evimiz dolup taşmadı ama tatlılarımız ve yiyeceklerimiz boldu.

Bayramın ikinci günü Kuşadası’na gelen amcamlarla Selçuk’ta buluştuk. Amcamı, yengemi, Atacan’ı ve Aslıhan’ı görmek bizi çok mutlu etti. Bayram nedeniyle Selçuk’ta lokantaların çoğu kapalıydı ama bilinen bir köfteciyi açık bulduk, sınırlı zamanımızda bol bol muhabbet ederek yemeklerimizi yedik. Bu durumdan en çok Yiğit memnun oldu, çok sevdiği abisi ve ablasını gördü, ayrılmak istemedi.
Selçuk ve civarı çöp şişi, köftesi ve ciğer tavası ile ünlü. Yanında da piyaz ile çok güzel oluyor.

Yemekten sonra hep beraber Selçuk müzesini gezdik, bol bol fotoğraf çektik. Ben en çok Eros heykellerinin fotoğraflarını çektim. Yiğit bahçe de duran güneş saati ile çok ilgilendi. Müzeye gladyatörlerle ilgili yeni bir bölüm ilave edilmiş. Burası da oldukça ilginçti ama yaralanma ve ölüm nedenlerini görmek pek iç açıcı değildi.
Selçuk’a kadar gelince Efes ve Şirince’yi gezmemek olmaz. Amcamlar biz gelmeden önce buraları gezdikleri için biz Efes gezisini daha
sonraya erteledik.
Amcamlardan ayrıldıktan sonra Şirince’ye gittik. Şirince adı gibi güzel bir yerleşim yeri. Özellikle meyve şarapları, sabunları ve yemekleri ile ünlü. Ben makinemin bataryasını bitirdiğim için burada fotoğraf çekemedim ama tekrar Şirince’ye gitmek istiyorum, bu sefer çok hızlı bir gezi oldu. Şirince’de çekebildiğimiz tek şey dağ çileklerinin fotoğrafları oldu. Yiğit kilisenin havuzuna para atıp dilek tuttu, ne dilediğini sorduğumda söylemedi, söylerse gerçekleşmezmiş.
Bayramda uzun yıllardır görmediğim arkadaşlarımla görüştüm. Uzun ve güzel sohbetlerimiz oldu. Ayrıca Yiğit’in doğum günü için hediye seçme turlarımız oldu. Zor ve yorucu bir karardı. Sonunda verdiği karar hepimizi mutlu etti, biz evde benzerlerinden çok olan oyuncaklardan almasını istemiyorduk bu sefer bizi dinledi.

Bayram tariflerimi zamanla ekleyeceğim, şimdilik fotoğraflarını koyuyorum.


İkramlık olarak
Truffle
Kartopu
Kurban Bayramı sofralarının vazgeçilmezi
Kavurma
Tarhana Çorbası
Zeytinyağlı Kuru Dolma
Börülce Salatası

Acılı Ezme ve Cevizli Ekmek
Yoğurtlu Havuç Salatası
Ev Pidesi
Zeytinyağlı Barbunya
Krem Karamelli Kek

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ohhhh dolu dolu geçmiş ne güzel.. :)

Nefis mamalarda oralarda bize bakıyor. Tariflerini heyecanla bekliyoruz.
Börülce salatasını pek severim..

Bu sırada ben de birkaç kez şirinceye gidip, çilek şarabı, vişne şarabı almıştım. Vişne şarabının tadı hala damağımda :)

sıcacık sevgilerimle.
www.misssgibi.com

nino dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor hersey canim

PINAR dedi ki...

Zerrincim benim tercihimde ahududu, böğürtlen şarabı, çok güzel oluyor:)
Ninocum, teşekkürler.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com dedi ki...

valla harika bir bayram geçirmisiniz, dolu dolu ne guzel.
afiyetle yemisinizdir insallah, hepsi birbirinden lezzetli, sevgiyle canim

PINAR dedi ki...

sevgili kelebekli saniyeler, teşekkür ederim, hepsi yedik bitirdik afiyetle.

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

ne güzel geçmiş bayram tam bayram gibi olmuş
kocaman sevgilerr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails