20 Ağustos 2007 Pazartesi

Çay ve Simit

Şimdiden Ankara'da yaptığım sabah kahvaltılarını özlemeye başladım. Sabahları alınan simitler, poğaçalar, evden getirilen ekmek, peynirler bazen kekler, börekler ve yanında taze demlenmiş çay ve dostlarımla muhabbet. Sabah kalkar kalkmaz kahvaltı yapmayı sevmediğimden mutlaka işyerinde çayın yanında atıştıracak bir şeyler oluyordu. Zamanla alışkanlık haline geliyor bu durum, evde okula veya işe gitmeden kahvaltı edenler olsa bile işyerinde simit, poğaça yemek daha keyifliydi. İzmir de işler değişti istemeden. Öncelikle çayımızı tek bir yerden sıraya girip aldığımız için su iyi kaynadı mı, çay demleneli kaç dakika oldu, çay hazır mı şeklinde konuşmalarımız olmuyor, canım her istediğinde çay içme şansımda olmuyor. Benim gibi çaysever birisi için zor bir durum. Ben zaten değişiklikleri sevmem, rutinleri severim, burada her şey çok değişti, alışmam zaman alacak.
Akşamları eskisi kadar sık olmasa da çayımızı içiyoruz. İzmir akşamları daha sıcak olduğundan soğuk içecekleri ve dondurmaları tercih ediyoruz. Bu arada Yiğit için limonlu ve portakallı dondurma denemelerim oldu. Yiğit limonlu yoğurtlu olanı çok sevdi, hatta Ankara'da yapması için anneannesine de tarifini vermemi istedi. İlk günlerde, sıcaklar yüzünden gazlı içecekleri fazlasıyla tükettik. Kilo almaya başladığımı ve Yiğit'in hiç durmadan asitli bir şeyler içmek istediğini farkedince yeter artık! dedim. Önceliğimiz su ve ara sıra ev yapımı limonata oldu.

Yoğurtlu limonlu dondurma ve portakallı kurabiye tarifleri ve fotoğrafları en kısa zamanda geliyor :)

3 yorum:

ESİN dedi ki...

AH PINARCIM SEN GİTTİN GİDELİ ÇAY SİMİT FASLI DA YOK. NE GÜZEL GÜNLERDİ DEĞİL Mİ? HER GÜZEL ŞEY BİTİYOR. HERŞEYİN MUTLAKA BİR SONU VAR. UMARIM İZMİR'E ÇABUK ALIŞIRSIN. AMA BEN BURAYA SEN OLMADAN ALIŞAMIYORUM. CANIM ÇOK SIKILIYOR. ŞU ARALAR EV İLE UĞRAŞIYORUM ODA BİTİNCE NE OLACAK...EN KISA ZAMANDA ORAYA GELMEK UMUDUYLA. ÇOK ÖPÜYORUM.

PINAR dedi ki...

Bekliyorum canım, burda vakit geçmiyor. Sen gelince tozunu attırırız buraların :)

ESİN dedi ki...

İNŞALLAH ŞEKERİM.)))SIKI DURSUNLAR
HEHEHE.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails